RSS 2.0

recension - Garnier BB cream Miracle Skin Perfector
2012-05-15 19:15:37 | mode | Kommentera här! 0

Köpte Garnier BB cream Miracle Skin Perfector i helgen och använt den sedan dess. Så jag tänkte ge er som har kikat in denna produkt en liten recension på den.

Såhär står det på förpackningen:
"Miracle Skin Prefector är en ny generation hudvård. BB-cremen baseras på en all-in-one-teknologi och har både en vårdande och en omedelbar täckande effekt. Hela din skönhetsrutin förenas i ett enda steg. Formulan tillför huden fukt i 24 timmar och innehåller antioxiderande C-vitamin-derivat för att ge huden lyster. Den är också berikad med mineralpigment för att göra huden vackrare. Pigmenten fördelar sig omedelbart jämnt över huden för en felfri finish. Med SPF 15 för att hjälpa till att skydda mot skador orskakade av solens strålar."

Enligt Garnier så är denna mirakelkräm en produkt som har 5 effekter (tillsammans med SPF 15). Här nedan har ni min uppfattning om dessa effekter med hur bra det stämmer i en skala på 1-5.

Jämnar ut hudtonen
(4) - Hudfärgen får definitivt en jämnar färg. Men för att täcka det blåa kring ögonen och    finnar måste du använda concealer. Den jämnar ut, men täcker inte superbra.
Återfuktar (4) - Jag har en blandhy. Kring näsan och på hakan har jag fet hy, men jag har en torr panna och små torrfläckar över hela ansiktet. Den här krämen hjälper absolut med att återfukta de torra partierna. Men eftersom jag har fet hy också så blir den feta hyn tyvärr ännu fetare.
Korrigerar (3) - Har inte så mycket linjer, har skrattrynkor vid ögonen och sådant som inte är ålderstecken. Men jag kan se att linjerna jag har tunnas ut märkbärt jämfört med när jag har foundation. De försvinner inte helt utan suddas ut litegrann.
Ger lyster (5) - Ja denna produkt får mig att glänsa. Helt klart. Mer än någonsin. Men att glänsa kan ju vara både negativt och positivt. Personligen vill jag använda produkter som mattar ner min hud eftersom jag är rätt så blank i mig själv. Så för mig är lystern ett litet problem i detta fall. Hade gärna velat byta ut "ger lyster" till "ger matthet" istället. Så det är en smaksak.

Jag rekommenderar denna produkt till dig som:
- Har torr hy och som vill ha den återfuktat hela dagen och kunna ha smink också.
- Vill ge hyn lyster på ett enkelt och fräscht sätt.
- Inte orkar/har tid att sminka sig.
- Vill jämna ut hudtonen snabbt.
- Har en ljus hy och aldrig hittar rätt nyans på foundation.
- Har en hy som inte har så mycket finnar och därför bara behöver sminka sig lätt och naturligt.
- Vill spara tid på morgonen och ändå känna sig fräsch.
- Vill ha en realtivt billig produkt som räcker länge.

Jag rekommenderar INTE denna produkt till dig som:
- Har en naturligt glansig hy.
- Behöver något som täcker bra.
- Har fet hy.
- Trivs i mycket smink.

Till sist måste jag bara säga att det är så skönt att bara behöva smörja in huden snabbt och enkelt istället för att kämpa med att få sin foundation att bli jämn. Jag tjänar in mycket tid på morgonen och med ett bra resultat dessutom. Jag har nyansen "LIGHT", men den finns också i en mörkare nyans, "MEDIUM". Det som är jättebra är att även om krämen ser lite mörk ut (I know..kritvit norrlandsbo som man är) så bildas det inte den där skarpa linjen som det gör med en foundation. BB-creamen smälter in i huden och gör så att allt ser naturligt ut.
Jag hoppas att ni orkade läsa denna lååånga recension och även fick svar på en del frågor ni kanske hade angående produkten. Så nu är det bara att införskaffa denna produkt så snarast som möjligt!

Lycka till med BB-creamen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback