RSS 2.0

recension: "Sherlock Holmes - A game of shadows"
2012-01-04 00:25:23 | allmänt | Kommentera här! 0




Igår var jag och såg "Sherlock Homes - a game of shadows" på bio med familjen. Den har gått ett tag på bio, men jag tänkte ändå ge er min recesion på filmen.

Om du har sett första filmen om "Sherlock Holmes" och tyckte att den var bra kommer du inte att bli besviken på denna. Utöver all intelligens och dolda humor (som även finns i första filmen) har denna film ännu mer svindlande action och svårknäckta mysterium.

I "Sherlock Homes - a game of shadows" blir man hela tiden överraskad när allt tar nya vändningar under Sherlock Holmes och Dr. Watsons kamp mot deras hårdaste motståndare, Professor Moriarty. Även om man vet att Sherlock och Dr. Watson är hjältarna kan man ändå inte förutspå filmens slut. 

Det som är mest slående är den torra humorn som ligger bakom filmens seriösa action. Inga speciellt utformade skämt, bara en bakgrundshumor som ändå lyckas trycka sig fram.

Jag skulle lätt kunna se de här filmen igen. Jag tror att den kan bli ännu bättre om man har tittar på den en gång till, pågrund av att det händer så mycket viktigt på så kort tid. Men det är inget problem i för sig eftersom man direkt blir fängslad av filmens geniala utformning och Sherlock Holmes extremt imponerande förmåga att lösa gåtor.

Ett tips! Se filmen på bio! Den här sorten av film får bara rättvisa via en stor bioduk och maffigt ljud.

Jag ger denna film:





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback