RSS 2.0

fredagen den 13:onde
2012-01-13 19:27:07 | allmänt | Kommentera här! 0



Blev en lång fredag för mig. Började måla på en kopp på "estetiskt val" - kursen ca 14.10 och var klar 17.40. Så 3½ timme tog det innan jag var klar. Om man har bestämt sig för att måla måste man avsluta det också helt enkelt. Men jag klagar faktiskt inte, även om jag verkar ha en tendens att bara göra mönster som tar fasansfullt lång tid att måla. En ambitiös förbannelse I guess!

Eftersom det är fredagen den 13:onde hände det två missöden idag:

- När jag skulle köra i en rondell (tog bilen till skolan) imorse släppte bakhjulen och jag började sladda. Lugn och "erfaren" som man är så klarade jag det som jag är ute och sladdar hela dagarna långa. Men jag måste säga att mitt hjärta dunkade lite extra hårt ett tag efter det.

- En kopp med ett jättesnggt mönster fick det som den inte fick få, sprickor. I detta fall är det ingen fara för koppen, den kommer inte att gå sönder eller liknande, men den är såklart inte lika snygg.

Tycker att jag har klarat mig rätt så bra idag ändå. Fast kvällen är inte över än! Bäst att hålla sig på vakt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback