RSS 2.0

UF-företaget
2011-10-24 17:21:33 | Våra koppar | Kommentera här! 1

Som jag nämnde tidigare så har jag tänkt att berätta lite om UF-företaget jag har i samband med sista året på gymnasiet tillsammans med 4 andra tjejer i min klass. Berättar bara lite kort om det.

Detta företag ska vi alltså ha hela året. Vi jobbar på skoltid, men kommer att vara tvugna att lägga ned mycket egen tid för att få vårt företag att fungera och kunna häva in some chash!

Så vad gör vårt företag?? Jo, vi tillverkar våra egendesignade och handmålade tekoppar!
Vi gjuter alltså kopparna och kommer att målade dem i olika unika mönster som vi sedan kommer att sälja vid några tillfällen under årets gång. Visst låter det roligt? Vi är grymt tur när det gäller resurser (utan dem hade det aldrig gått) eftersom vår lärare är keramiker och eftersom skolan har en ugn (man ska bränna kopparna i ca 1000 grader).

Vi kanske kommer att starta en blogg (den är under konstruktion). Så stay tuned! Men vad vi vet nu så kommer vårt första säljtillfälle vara Skyltsöndagen på Möjligheternas torg i Skellefteå! Så om ni vill införskaffa er en unik handmålad kopp, besök oss där!

Vi har inte bestämt pris och liknande, men jag återkommer om det!



Bilder: Linnea

maria

Kommer absoluuuuuut köpa en. Älskar tekoppar!

2011-10-26 @ 15:03:40
URL: http://lillmaadde.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback