RSS 2.0

5 saker...
2011-02-27 19:30:00 | | Kommentera här! 2



..ni kanske inte visste om mig.

1. Jag har två metallfjärdrar i munnen - Som ni ser på bilden så är de ganska stora och sitter på var sin sida av munnen. Har haft dem i ungefär ett år. De ska justera mitt bett och min käke. Har överbett, eller rättare sagt hade. Överbettet är inte så stort som det en gång var. Så därför ska jag ta bort dem på onsdag! Kommer att bli grymt skönt eftersom jag har fått ex antal sår av dem. Det har varit extremt jobbigt ibland. Så ett tips, föds ej med överbett.

2. Jag har lätt för att bli förkyld - Då menar jag verkligen lätt! Under 9:an var jag borta typ hela vårterminen. Jag verkar inte ha någon motståndskraft helt enkelt. Som nu, blev "frisk" från en förkylning i onsdags, men fick en ny igen på torsdagskvällen. Hur mycket mer otur kan man ha!?

3. Jag är extremt dålig på att ta hand om mina naglar - Haha, jag suger verkligen på det! Förut var jag en extrem nagelbitare. Mina naglar fick aldrig vara ifred. Ibland bet jag ner dem så långt att det nästan började blöda. Dessutom så funkade inte "stopp och väx" för mig heller, eftersom jag vande mig vid smaken. Som tur var så slutade jag bita helt efter ett tag. Problemet nu är att mina naglar istället spricker! Så istället för att bita river jag loss det översta lagret av nageln istället. NICE! Är även väldigt bra på att ha äckligt avskavt nagellack. Nej Linn, skärpning!

4. Jag kan inte andas bara genom näsan - När jag sover måste jag andas med munnen också. Jag kan inte andas bara genom näsan. För då känns det som att jag ska kvävas. Det har förstås sina nackdelar. Jag låter ganska mycket när jag sover, det blir extremt torrt i munnen och ibland kan man hitta en hel del dreggel på kudden. Jag vet att det kanske inte låter så mysigt, men jag kan liksom inte göra något åt det. Bättre att dreggla än att kvävas..

5. Mina garderobsdörrar MÅSTE vara stängda när jag ska sova - De är en liten tvångstanke jag har. Jag kan verkligen inte somna om jag ser eller är medveten om att någon av dörrarna inte är stänga. Jag vet inte varför, det är bara så. Har många andra tvångstankar som jag skulle kunna berätta om, kanske gör ett inlägg om det senare, om ni vill?

puss

Elin

Jag har samma "problem" då det kommer till 4:an och 5:an xD

Det är bekvämast att andas med både mun och näsa då man ska sova!

2011-02-27 @ 20:12:52
mimmi

smickrande bild

2011-02-27 @ 20:20:42
URL: http://mimmirodbetan.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback