RSS 2.0

Mitt smink
2010-07-31 18:39:53 | | Kommentera här! 0



Först och främst, TACK! Så himla kul när man får sådana gulliga kommentarer. Jag älskar det!

På sommaren har jag mindre smink på mig än på vintern. Det är nog för att jag har fått lite färg i sommar. Jag har alltid varit så irriterad på att jag har fräknar, men jag har börjat acceptera dem nu och försöker inte täcka dem som jag gjorde innan.

Som många andra så har jag lite problem med mindre finnar. Inte stora, men som ibland måste täckas lite. Då använder jag en concealer från Make Up store. Den är jättebra, men lite för mörk på vintern. Nu är den perfekt eftersom jag har en liten solbränna.


Jag tycker att den här mascaran egentligen är lite för klumpig och svart. När den var ny så blev fransarna väldigt klumpiga och tjocka. Men nu när den börjar vara slut så blir det jämnare och fräschare. Fast nästa gång jag köper en så kommer jag nog inte välja den här. För mycket färg.


Jag brukar vanligtvis använda "ögonbrynsskugga", men den som jag hade för ett tag sedan tappade jag i golvet (så typiskt mig!) så då var jag tvungen att köpa en ny. Jag hittade ingen som jag ville köpa, så det fick bli en kladdig penna från H&M. Jag har lite svårt att få det jämnt med penna. Det ser så onaturligt ut. Så jag ska leta runt lite till och se om jag hittar någon skugga.


Det är inte alltid jag använder eyeliner. Det beror på. Fast oftast så har jag lite på ögonlocken vid "ögonfranslinjen". Om jag vill se lite naturligare ut så skippar jag den.


På vintern använder jag som sagt mer smink. Vet inte varför, men det bara blir så. Då använder jag både foundation och puder. Vi får se hur det blir i vinter.

Hoppas att det har var ett bra svar på din fråga.

puss





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback