RSS 2.0

Top 5 ur min garderob
2012-01-09 12:57:37 | min garderob | Kommentera här! 0

Som jag nämnde igår så tänkte jag ge er en top 5 ur min garderob. alla mina klädesplagg har en liten story bakom dem. När, var, hur, varför och priset. Haha, låter nästan som en stalker. Woops..




Magkort, stickad metallic-linne från ASOS. Satt och sög på den här karamellen väldigt länge. Såg den ta slut i min storlek och komma in i min storlek typ hundra gånger. Men till slut slog jag till, när den äntligen hamnade på rean. En av mina mest originella toppar. Alltid kul att ha något som inte hela Sveriges befolkning har. Just därför jag köpte den...och för att den var snygg, såklart.



Kabelstickad tröja från Second hand. Det här är det bästa plagget jag har hittat på Second hand under många spenderande timmar på stans olika Second hand - affärer. Den är superskön, kostade bara 30 kronor och passar till allt. Dessutom så gör den så att axlarna blir lite mer raka/kantiga = snyggt!



Tröja med "fickor" från ASOS. Älskar färgen på den här tröjan! En baldning mellan röd och orange. Jag och min syster köpte den tillsammans till en början, men då ångrade hon sig. Blev kär i den, så den fick stanna kvar (fast bara i min garderob). Tycker om modellen eftersom den är raklång, men det enda negativa är att den sitter tajt vid halsen. När jag sötter mig ner så trycks kanten mot halsen, så det blir lite svårare att andas. Men om man ska bli fin får man lida pin, eller hur?



Blus med krage från BikBok. Köpte den på rean när jag var i södra Sverige. Hade tittat in den flera gånger  Skellefteå, men tyckte att den var för dyr. Typ det finaste jag har köpt på rea under mina år och dagar. Det enda problemet är att ena delen av kragen är mindre än den andra. Såg inte det när jag köpte den, tyvärr. Men det går ann ändå. Jättefin att ha under tjocktröjor!



Stickad tröja med paljetter från Lindex. Har fått mycket fina kommentarer för de här tröjan. Till och med från randoms på skolan...hehe. Hittade den på rean och är därför också en av mina bästa rea-fynd. Minns att jag hittade den en dag efter skolan, men valde att köra "om den är kvar imorgon är det ment to be". När jag kom dit dagen efter så var den kvar! Var tvungen att gå och kolla hur mycket pengar jag hade på kortet. Men hur skulle jag göra med tröjan då!? Jag hängde in den bland de andra plaggen och sprang (haha) som en galning till bankomaten och kollade mitt saldo och sprang som en galning tillbaka. Fick nästan en hjärtattack när jag kom tillbaka och såg att någon höll i tröjan och kollade på den. Men som tur var så hängde hon tillbaka den. Så det var alltså ödet att den skulle hamna i min garderob.

Förövrigt kan jag säga att det var svårt at välja ut top 5. Ha många andra klädesplagg som också hade fått hamna här om det fanns plats.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback