RSS 2.0

tips på foundation
2011-10-15 15:32:10 | | Kommentera här! 1



Har extremt fet hy och har letat jättelänge efter en fuondation som håller huden från att bli blank och som inte blockerar hudens porer så det skapas mer orenheter. Men nu har jag äntligen hittat den!

Lumene Double Stay Mineral Matt Foundation
KICKS säger, "Oljefri mineralmakeupcreme som täcker och utjämnar hudens fel perfekt. Kontrollerar glansighet effektivt. Får porerna att se mindre ut. Optiskt ljusreflekterande pigment bidrar till att huden ser jämnare ut. Den hållbara konsistensen hålls fräsch och välvårdad hela dagen. Låter huden andas och täpper inte till porerna. Innehåller skyddande nordisk ametist. Hållbar matt makeupcreme för fet/blandhud."

Det fungerar grymt bra för mig, om man jämför med alla andra jag har provat tidigare. Skönt att äntligen ha hittat en foundation som inte "blottnas upp" efter halva dagen.

PLUS:
- Tar bort det överflödiga fettet.
- Gör huden matt och jämn.
- Det känns inte som att man har den på sig.
- Huden känns mjuk
- Den kostar bara ca 140 kronor.

MINUS:
- Den är väldigt tunn, så den täcker inte så mycket.
- Den luktar väldigt starkt, litegrann som hårfärg..
- Finns bara i 5 olika nyanser

Om du har som jag, en väldigt fet hy, men också har några partier där du blir extra torr, PROVA DEN HÄR!
Det är ett tips från en flottig tjej till en annan.




julia

Tror de kan vara så att du finner den tunn då de inte är en fundation har jag för mig, utan en tinted moisturizer =) ett tips är ju att satsa på att investera i bra hudvårdsprodukter så kommer nästan vilken foundation som helst vara bra och man kan dessutom vara utan ! eller kanske du är som jag och aldrig känner mig helt nöjd hehee..

2011-10-22 @ 14:47:48



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback