RSS 2.0

mina första dagar
2012-01-12 17:57:38 | allmänt | Kommentera här! 1



Vad har hänt de första skoldagarna? Här kommer en sammanfattning av några händelser denna vecka:

- Har haft väldigt svårt att somna två nätter i rad. Brukar somna bums efter jag har läst litegrann (vid 10-tiden ungefär). Men nu de två senaste nätterna har jag inte somnat föränn mellan 11 och halv 12. Väldigt ovanligt för mig. Och vet ni varför? Nej såklart inte, annars hade det varit lite läskigt. Jag har inte somnat för att jag har haft kreativitetshjärna. Har kommit på typ 20 mönster till kopparna under de senaste två sömnlösa kvällarna och har därför inte kunnat somna.

- Har, som tidigare sagt, låst in min nyckel i skåpet. Not my brightest moment! Var tvungen att gå ute utan jacka när det var ca 7 minusgrader. Ingen hit!

- Har äntligen börjat förstå varför mina ögonfransar har blivit färre och kortare på ena ögat. det var från nyårs då jag försökte ta bort mina lösögonfransar. Hade alldeles för mycket lim och vips så satt ögonfransarna fast i limmet. Så när jag skulle ta bort dem så följde flera fransar med (kollade på lösögonfransarna idag och där kan man se några ögonfransar som sitter fast. Man är ju lyckad!

- Igår beställde vi min nya mobiltelefon som jag ska få i födelsedagspresent. Fast jag vet inte om det än, såklart. Så säg det inte till mig!

- Ugnen som vi bränner kopparna i gick sönder idag (andra gången). Fick nästan en mental breakdown när jag tänkte på att en kopp med mitt mest lyckade mönster är där inne på glasyrbränning. Det sved lite i hjärtat måste jag säga. Men enligt Karin (min lärare) så ska dset inte vara något problem. But we'll see about that!

- Har börjat få lite ångest över att jag bara har en termin kvar på gymnasiet. Vad i hela fridens dagar ska jag göra när jag har gått ut. Tycker om att ha rutiner och folk som bestämmer scheman åt mig. Att alltid veta var jag ska och när jag ska göra vissa saker.


Oscar

Läste "Ugnen som vi bränner kropparna i"...

2012-01-19 @ 16:58:27



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback