RSS 2.0

min tandhistoria
2011-11-18 18:39:48 | allmänt | Kommentera här! 1

Har tidigare nämnt att jag skulle visa före och efter bilder på mina tänder. Har kollat igenom några gamla bilder och HUJEDA MIG vilka gaddar jag hade tidigare! Helt sjukt! Hade typ glömt bort själv hur de såg ut innan jag fick tandställningen. Men fatta så bra 3 år av tandställning har gjort! Nu får man bara hoppas att de håller sig på plats och inte åker tillbaka.


Såhär såg alltså mina tänder ut före jag fick tandställning. Tänderna från helvetet kan man helt klart säga. Tänderna i underkäken var inte heller de finaste man har sett. Allt bara stod utanpå varandra och ja...jag är mållös.



Sedan fick jag tandställning. Den här bilden är från när jag hade haft den i ca 1½ år. Tänder fixade till sig väldigt snabbt! Efter några veckor med tandställningen hade de hamnat på samma rad i alla fall. Tack gode gud fördet. Gjorde dock i början misstaget att använda vita gummisnoddar i den, som blev gula efter någon vecka. Inte snyggt!



Efter ca 2 år fick jag några groteska fjädrar. Hade en på vardera sida i munnen. I början kunde jag knappt äta eller prata normalt. Fick köttsår av dem och de var bara helt enkelt i vägen. Jag vande mig såklart vid dem efter ett tag. Fast en bieffekt var att det såg ut som att jag hamstrade eftersomjag fick två små bulor under underläppen. En rolig tid, banne mig! Fick sedan gummiband när jag tog ut fjädrarna. Och tro det eller ej, fjädrarna var mycket härligare att ha än gummibanden. De bara gick sönder och det var så jobbigt att sätta in nya hela tiden. Hehe.



Har inte en så bra bild på mig med det nya fina leendet pågrund av att jag fortfarande inte känner mig bekväm i att le med tänderna på foton. Men fatta så bra de har fixats till! Helt sjukt faktiskt! Är så grymt skönt att äntligen kunna le utan att skämmas.



Tandställning for life!


mimmi

HAHA jag älskar att du hade gummiband som blev gula....

2011-11-18 @ 21:08:02
URL: http://mimmirodbetan.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback