RSS 2.0

Lite random tips...
2011-07-19 13:00:00 | allmänt | Kommentera här! 0


Stöter hela tiden på massa med småproblem som sätter krokben för mig. Och för att stoppa krokbenen för er, tänkte jag ge er lite tips som gör att vardagen blir lite lättare.

Låt aldrig dina föräldrar köpa stolar med "spretiga" ben - I vårt kök har vi såklart ett par kökstolar. Dessa stolar snubblar jag på dag ut och dag in. Deras ben spretar lika mycket som mitt hår gör morgonen (väldigt mycket alltså). Har ramlat några enstaka gånger, men hållt på att ramla hundratals. Rena dödsfällan!

Spela aldrig volleyboll när du har en halstablett i munnen - På en träning som vi hade i vintras var jag förkyld och var där bara för att titta på. Men såklart kunde jag inte låta bli och spela litegrann med min kusin. Problemet var att jag hade en halstablett i munnen (med någon äcklig mintsmak) som jag råkade svälja när knappt hade haft den i munnen. Så den var ganska stor och fastnade långt ner i halsen. Jag kunde andas, så det var ingen fara, men jag rapade upp denna sjukt äckliga mintsmak i några sjukt jobbiga timmar efter det. Det var banne mig det äckligaste jag har varit med om. Så, om du så gärna måste ha en halstablett när du spelar volleyboll, välj en med god smak. Men undvik helst tabletten helt.

Ät inte popcorn i bilen - Popcorn ger smulor, smulor leder till städning, städning leder till tristess osv. Det säger sig självt helt enkelt.

Använd inte sminkborttagning med salicylsyra under ögat - En ny upptäckt. Efter man kladdat på lite mascara på de övre ögonfransarna och inte vill ha något på de nedre ögonfransarna (men har lite där ändå eftersom man har målat de övre) så vill man ta bort det. Jag gjorde misstaget att använda en tops insmord med sminkborttagning som innehöll salicylsyra. Det gick inte så bra. Fick en klick i ögat och det sved i typ en timme efteråt. Trodde jag skulle bli blind. Det blev jag inte. Men det var nära!!

Trackback