RSS 2.0

paltkoma
2011-12-13 21:46:28 | allmänt | Kommentera här! 1

Åt middag hos farmor och farfar idag! FARMORS PALT! det måste verkligen vara det bästa som finns på denna jord. Med mycket smör också, såklart. Dessutom så fick vi rulltårtsbakelser, knäck och julmust sen. Rullar praktiskt taget fram nu. Men tur att man har en herre tusan till förbränning, så denna paltkoma ska snart lägga sig.

Gjorde bort min svenskaredovisning idag. Skönt även om det gick käpprätt åt helvete! Blir så nervös när jag ska redovisa. Blir röd, stammar och allmänt konstig helt enkelt. Men n är det över! Så resten av svenskatimmarna kommer jag att spendera tiden med kopparna istället. My only true friends...hehe skämt åsido! I almost got you there, ha?

Har väldigt ont i magen. Åt en lussebulle med mjölk i på skolan, palt med mjölk i till middagen och aldelles för mycket smöööör. Tror att jag måste lägga ner på smöret.


Smålänning

Vad är palt egentligen?

Googlade och ser precis ut som kroppkakor ju. Är de samma sak?



/Oventade Smålänning som inte har en aning om vad ni käkar där uppe i eskimåtrakterna.

2011-12-13 @ 22:59:16



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback