RSS 2.0

5 saker...
2010-08-31 19:04:08 | | Kommentera här! 2



...som jag tycker är skrattretande.

1. Äldre kvinnor som är lite för "party" - Jag har sett flera äldre kvinnor, närmare tanter, som har tagit "party-grandma"- steget på lite för stort allvar.  
Ex. Jag var påväg hem från träningen hos sjukgymnasten och mötte då en tant som hade knalllila hår! Jag började direkt tänka på om min farmor skulle färga håret lila. Nej tack! Håll er till naturliga färger och att baka bullar.

2. När man ska blåsa en bubbla och hela tuggummit flyger ut - Det har hänt mig flera gånger. Jag har tuggat på tuggummit (bubblegum) ganska länge så det har blivit lite hårdare. Eftersom det då är hårdare är det svårt att blåsa upp en bubbla. Därför flyger hela tuggummit ut av all kraft från blåsningen. Väldigt komisk! Speciellt om man går på stan.

3. När man tappar pengar i en butik - När man t.ex. ska ta fram något ur börsen kan det lätt hända att mynt ramlar ut. Då är man alltså tvungen att huka sig ner och typ åla sig fram för att hitta alla mynt. Då är det bara att hoppas på att ingen bryr sig. Fast det brukar tyvärr inte vara så. Istället står alla och stirrar som några fån när du visar din åååh så fina smidighet (och rumpa för den delen). Visst är det underbart skrattretande?

4. När man halkar på vintern - haha, detta händer mig varje vinter. Det händer oftast när det först har snöat, sedan töat, frysit på igen och sedan snöat igen. Då bildas det hala fläckar under snön och vips så ligger man där på backen alldeles generad. Det är så svårt att se dessa fläckar! Något som också SER väldigt roligt ut är om man försöker att inte ramla och viftar runt som en galen struts för att inte ramla. Skrattar för mig själv!

5. När dragkedjan fastnar - När man har bråttom till något/någon så händer det oftast de saker man verkligen inte vill ska hända. Som t.ex. att dragkedjan till jackan fastnar halvägs. Då måste man alltså stå där och försiktigt försöka att dra upp den eller ner den. Detta brukar inte ske med lugn när man är stressad. Därför brukar det bara bli värre eftersom man drar hårdare. Så då fastnar den bara mer och mer. Oftast lossnar den till slut eller i värsta fall får man ge upp och fara iväg med jackan halvt uppdragen. Älskar det andra alternativet. Har hänt mig flera gånger...


puss

H E R T A

hur går det i skolan då?:)

2010-08-31 @ 19:25:53
URL: http://hertassjostrand.blogg.se/
CISSI

Haha sånna här inlägg är kul ;) tankarna dirr från linns skalle ;)

2010-08-31 @ 19:36:17
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback