RSS 2.0

Pudlar hit och pudlar dit
2009-07-28 18:04:29 | | Kommentera här! 1

Har precis ätit klart min middag. Jag håller nästan på att gråta när jag tänker på hur slut jag är i kroppen! Gemfört med gårdagen var vi tvugna att gå ut med hundarna 4 gånger idag istället för två! Det är inte korta sträckor vi går heller så jag tippar väl att jag har gått upp emot 8km idag. Dessutom så är ju de här hundarna jag går ut med inte de mest inlärda hundarna, så de kan inte gå fot. Har nästan fått blåsor i händerna efter promenaden med de askyvärt jobbiga pudlarna. Den hunden som jag gick med första promenaden igår (Golden Retrieven) var som vanligt väldigt lat! Fick veta av en av de andra tjejerna att han får lite extra mat än den borde få från sina ägare. Det är deras första hund så de skämmer bort den MYCKET. Den orkar verkligen inte gå de långa promenader som vi går. Han lägger sig ner på marken! Stackaren!

Jag gör honom en stor tjänst.

Såklart så ska pudlarna badas och shamponeras med ett shampo som ger glans och lyster. Så det var min och en annan tjejs uppdrag. Det förvånadsvärda var ju att de hundarna är sjukt rädda för vatten. De tycker att det är hur obehagligt som helst. Så det var lite knepigt.

Just nu skulle jag bara vilja lägga mig ner i soffan och bara försvinna för ett litet tag.

Jag tvivlar på att jag kommer att orka det här i 3 veckor...

puss

steph

jah vad roligt :D

2009-07-28 @ 18:07:12
URL: http://stephaniebell.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback