RSS 2.0

Första dagen
2009-07-27 18:22:15 | | Kommentera här! 0

Gud vilken dag det har varit! Kan inte riktigt bestämma om mitt sommarjobb är jobbigt eller stillsamt. För er som är nyfikna på att veta så sommarjobbar jag på en kennel. Ingen helt vanlig kennel om man ska säga så, de föder upp tävlande Greyhounds! :) De är verkligen jättefina och underbara att arbeta med. Visste ni om att en Greyhound kan komma upp till 70km/h! Inte dåligt!

Dagen började med att gå ut med hundarna, en ganska lång runda för mig som inte är van vid att gå ut med hund. Jag gick ut med en Golden Retreiver. De har ett hundpensionat där som folk får lämna sina hundar om de ska bort eller något sådant. Det är därför de har andra hundar där. De har även två små knähundar inne i huset. En är en chiuahua som är "aggressiv", han är inte så att han hoppar på en direkt och hugger en, men han bitas. Enligt dem så är allt på den hundens villkor, så om den inte vill bli klappad vill den verkligen INTE bli klappad. LIte småläskigt även om det är en väldigt liten hund. Den såg inte heller ut att gilla mig så mycket, den morrade lite mot mig när den såg mig först. Fast i slutet på dagen så gick den iallafall fram och nosade på mig :) Problems cleard!

Vår andra uppgift var att rensa ogräs. Kanske inte dagens höjdpunkt precis, jättevarmt, gassande sol och mycket kläder är ingen bra kombination. Men jag försöker att inte klaga. Det är ju inte som prao då jag är tvungen att göra allt utan pengar. Nu kommer jag ju att få lön för mödan :) Känns skönt. Etfer vi hade plockat ogräs i ungefär en timme  var det dags för lunch.

Efter det så visiterade vi alla Greyhounds. De gör det en gång varje vecka för att se till så att hundarna mår bra. Då är det en speciell lista med saker som man ska kolla upp. De flesta var väl kanske inte så roliga, som att ta tempen, kolla i svaljet, kolla analen och könsorganen. Fast det var faktiskt inte så farligt. Det är kul att umgås med de hundarna eftersom de är väldigt vänliga. Jättesöta!

Dagens sista uppgift var att ta samma promenad igen med hundarna. Avkopplande medans man får lite motion.

Dagens roliga nyhet:

På fredag får jag följa med på en sådan där racingtävling! Jag och den andra tjejen som är där ska få göra hundarna klara till start, är inte säkert men troligtvis! Så himla kul! Har aldrig varit på en sådan tävling och det ska bli hur spännande som helst!

Det lönar sig :)

nu är jag alldeles slut även om det faktiskt inte var så mycket vi gjorde på de 6 timmar jag var där.

Ser fram emot morgondagen :)

Hunden jag gick ut med första promenaden


hundarna jag gick ut med på andra promenaden







Väldgit dålig bild, men det är på en Greyhound :)<3



puss




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback